گرمایش از کف یا رادیاتور کدام نوع گرمایشی بهتر است ؟

اگر نگاهی به بازار تجهیزات گرمایشی داشته باشیم متوجه خواهیم شد تعدادی از مصرف کنندگان به دنبال خریدو نصب سیستم های گرمایش از کف هستند و تعداد دیگری به دنبال سیستم های رادیاتوری. حال علت این تفاوت سلیقه در چیست ؟ و کدام نوع گرمایشی بهتر است پکیج یا رادیاتور . در این مقاله تیم ما یعنی مشهد دما تلاش کرده فاصله میان این دو نوع محصول را برداشته و به این سوال پاسخ دهد که از پکیج رادیاتور برای گرمایش استفاده کنیم یا سیستم گرمایش از کف و یا شاید بخاری.

فهرست مطالب

برای شناسایی بهتری تفاوت و مزایا معایب گرمایش از کف و رادیاتور مقدمه ای کوتاهی از میان آنها ارائه کردیم که با مطالعه آن تفاوت ها را بهتر درک خواهید کرد.

گرمایش از کف و نوع فعالیت گرمایشی آن

گرمایش از کف مشهد دما

سیستم گرمایش از کف که در مقاله ای کامل درباره آن توضیح دادیم (مقاله گرمایش از کف). به نوعی از سیستم های گرمایشی گفته میشود که با شیوه همرفتی اقدام به گرم کردن خانه مینماید. عامل ایجاد گرمای گرمایش از کف آب گرم ورودی از موتورخانه یا پکیج است. که در زیر کاشی ها و کف سازی ساختمان قرار میگیرد. علت ایجاد این نوع گرمایش این است که هوا سرد به دلیل تراکم بیشتر ملکول های هوا سنگین تر است و در پایین قرار میگیرد. گرمایش از کف نیز با ایجاد گرما در پایین باعث گرم شدن این قسمت شده به نوعی کمک کاهش مصرف انرژی خواهد شد. در ادامه به گوشه ای از مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

مزایا گرمایش از کف

  • گرمای متعادل و یکنواخت
  • نداشتن نوسان گرمایی
  • آزادی عمل در طراحی داخل خانه
  • نداشتن خرابی و تعمیرات ( مانند رادیاتور ها
  • نبود سیاهی و دودگی دیوار ها
  • کاهش مصرف گاز و منبع انرژی به دلیل پایین بودن دمای آب
  • تماس مداوم با کف و عامل گرمایی.

معایب گرمایش از کف

  • بالا بودن زمان استارت و گرم کردن خانه
  • امکان آسیب رسیدن به کف ساختمان به دلیل ایجاد انبساط ( شروع و بالا بردن سریع دما)
  • میزان مصرف لوله های پنج لایه بسیار زیاد
  • نیاز به کندن کف برای جایگذاری لوله ها
  • امکان کسل کردن و خستگی از گرمای یکنواخت

گرمایش رادیاتوری و پکیج

رادیاتور پره ای مشهد دما

رادیاتور ها شاید میتوان گفت یکی از مطمعن ترین و راحت ترین سیستم های گرمایشی هستند که به مانند گرمایش از کف از منبع گرمایشی یکی ماننده پکیج و موتورخانه برای گرمایش استفاده میکنند. به این صورت است که آب گرم وارد رادیاتور ها شده و از خروجی رادیاتور آب با دمای پایین به پکیج برگشته و دوباره گرم میشود. این سیستم به دلیل نوسان بالای آب گرم داخل سیستم شاید زیاد دوست خوبی برای کاهش مصرف انرژی نباشد. اما مزایای قابل توجه آن شاید بتواند نظر کاربران را تغییر دهد.

مزایا سیستم رادیاتوری

  • فاصله زمانی کوتاه برای گرم کردن خانه
  • نصب و اجرای به نسبت کم هزینه
  • نصب و اجرای آسان تر
  • امکان تغییر دما به صورت دلخواه
  • قابلیت انتخاب از طرح های متفاوت رادیاتورها ( پنلی، پره ای، فولادی، دیواری ، قرنیزی)

معایب سیستم رادیاتوری

  • عدم قابلیت طراحی و دیزاین بدون رادیاتور ها
  • گرما با نوسان بالا
  • ایجاد سیاهی چرک بر روی دیوار ها در بلند مدت
  • به دلیل وجود اتصالات و انشعابات امکان نشتی و خرابی ها افزایش پیدا میکند

نگاهی از نظر قیمتی گرمایش از کف و رادیاتور

سیستم رادیاتوری و گرمایش از کف شباهات متعددی با یکدیگر از جمله منبع گرمایش آنها که پکیج می باشد. اما این میان اگر ما خانه را در حال ساخت در نظر بگیریم هزینه اجرای سیستم گرمایش از کف و رادیاتور تقریبا یکسان است زیرا در گرمایش از کف عمده هزینه صرف لوله کشی کف خواهد شد و در رادیاتور خرج پنل های گرمایشی خواهد شد.

اما اگر خانه ساخته شده است و امکان هزینه های کف سازی یا بازسازی کف را ندارید بهتر است. از رادیاتور ها استفاده کنید و مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته انتخاب میان این موارد نکته ای است که پس از خواندن مزایا و معایب هر کدام انتخاب را برای شما ساده مینماید.

اگر سوالی دارید یا نیاز به مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مشاوره با ما در مشهد دما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 118 میانگین: 4.9]

13 پاسخ

  1. باعرض ادب خدمت شما آقای توکلی و همکار محترمتان
    از خرید رادیاتورها بسیار راضی هستیم
    اول از همه برخورد شما و همکارتان بیشترین رضایت رو داشت برای ما
    خیلی با اخلاق و با حوصله ممنون از راهنماییتون
    بسیار خوشحالم که با فروشگاه شما آشنا شدیم 🙏🙏🙏

  2. سلام محتوای بسیار مفیدی بود در مورد رادیاتور من از شما ممنون و سپاس گذارم

  3. سلام وقت بخیر لطف می کنید سوال من جواب بدید ایا می شه هر دو سیستم را در یه خونه دوبلکس پیاده کرد با یه پکیج؟
    یعنی طبقه پایین گرمایش از کف باشه و طبقه بالا شوفاژ .
    ممنونم بابت سایت خوبتون

    1. سلام
      وقت شما هم بخیر
      برای سوالی که شما دوست عزیز پرسیدید باید بگم که خیر نمیشود در یک خانه دوبلکس یک طبقه گرمایش از کف باشد و یک طبقه رادیاتور و از یک پکیج مشترک خروجی آب مدار گرمایشی داشته باشند زیرا دمای آب مورد نیاز برای سیستم گرمایش از کف بین 30درجه سانتی گراد تا 60درجه سانتی گراد می باشد بسته به دمایی مورد نظر شما متفاوت است اما دمایی رادیاتور بین 60درجه سانتی گراد تا 75درجه سانتی گراد می‌باشد و چون دمایی این دو سیستم متفاوت است درصورت استفاده یکی از سیستم ها عملکرد خوبی نخواهد داشت به طور مثال اگر دمای پکیج را 75درجه سانتی گراد بگذاریم سیستم رادیاتور به خوبی جواب خواهد داد ولی سیستم گرمایش از کف به شدت داغ میشود طوری که راه رفتن داخل منزل سخت میشود یا بالعکس اگر دمایی پکیج را 45درجه سانتی گراد بگذاریم سیستم گرمایش از کف به خوبی جواب میدهد ولی سیستم رادیاتور یک گرمایی بسیار کمی را به شما میده به خاطر این اختلاف دما توصیه نمیشود از یک پکیج دو سیستم گرمایشی متفاوت گرفته شود
      و اگر این امکان برای شما باشد که دو طبقه را برای سیستم گرمایشی از هم جدا کنید بسیار عالی میشود چون هم مصرف انرژی کم تری نسبت به روش قبلی دارید و هم استهلاک دستگاه بسیار پایین تر می آید و روی پمپ دستگاه و مبدل دستگاه فشار زیادی نیست

  4. سلام وقت بخیر آپارتمان ما چون طبقه یک هست و متراژ هم بالاست با سیستم رادیاتور باز مشکل گرم شدن خانه داریم و روزهای سرد کف خانه بسیار سرد میشه میخواستم سوال کنم میشه سیستم رادیاتور رو حذف کرد و روی سرامیکها گرمایش از کف انجام داد و بعد پارکت رو نصب کرد؟
    یا در سقف پارکینگ اقدامی ممکن هست ؟؟؟

    1. با سلام و احترام
      قطعا قابله اجرا می باشد. اما نیازمند کف سازی به همراه سیستم گرمایش از کف است. با ما در تماس باشید جهت مشاوره ، در خدمت شم هستیم

  5. سلام
    وقت بخیر
    جسارتا بنده یک سوال داشتم
    این هستش ک گرمایش از کف به تنهایی برای گرم کردن خونه کفایت می‌کنه
    یا اینکه پکیج هم باید داشته باشیم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *